tisdag, oktober 11, 2011

LA Girl - Addict

Det här lacket bar jag i slutet på förra veckan. Tror det fick vara kvar fyra dagar. Jag gillade det massor och hade verkligen sett fram emot att måla med detta sedan jag fick det i början av september. Lacket är Addict från Rock Star-kollektionen. Det är en mörkt bränd röd färg med massor av guldflecks i. Lacket är ett skirt helsike så efter två lager (jag tycker inte att man skall behöva måla mer än två lager av ett lack) är det fortfarande en hel del VNL. Om man inte är inomhus i ett dåligt upplyst rum som jag var när jag ansåg mig nöjd och målade på ett lager överlack. Här är två lager.


Det blev ett lager Addict till och då kom färgen fram betydligt bättre. Jag gillade lacket massor trots att jag var tvungen att använda tre lager för att få det någorlunda täckande.

Lite VNl trots tre lager.

Baslack: LA Girl - Whitener & Smoother . Ett lager. Och Scratch - No Dry Nails. Ett lager.
Lack: LA Girl Rock Star - Addict. Tre lager.
Överlack: A Girl - Dry Booster och LA Girl - Diamond Top Coat. Ett lager. 
Vårdande: Scratch - Nail Food.










På denna bild är färgen mest korrekt. 

Som ni ser har jag redan chippat lillfingernageln men det var mitt fel och hänger inte på lacket.


 Det är ett härligt höstlack och det kommer säkert till användning igen när julen närmar sig.

Bilder © My Nail Mania om inget annat anges.

8 kommentarer:

  1. Det här är såå vackert! Tror det är väldigt nära släkt med CG Stroll..

    SvaraRadera
  2. Läckert!
    Och ja, jag gillar inte heller lack som kräver mer än två lager. Man har väl annat att lägga tiden på också... :-)

    SvaraRadera
  3. Annika: Precis! Fast det är ju samma sak med lack som man bara behöver ett lager av - jag litar inte riktigt på dem. Två lager känns bäst :)

    SvaraRadera
  4. fortsätter att botanisera i bloggen och utropar "wow" gång på gång… :)

    SvaraRadera
  5. adk: Det här lacket var sjukt snyggt. Trots att det var skirt och krävde fler lager än vanligt så var det helt klart värt det :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Social

Search

Translate

Followers

Popular

Comments

Archive

Traffic

Totalt: